Församlingssamtal – Hur vill vi att Equmeniakyrka ska uppfattas av Flodaborna?

När:
10 oktober, 2018 kl. 19:00 – 20:30
2018-10-10T19:00:00+02:00
2018-10-10T20:30:00+02:00
Var:
Equmeniakyrkan Floda
Hur vill vi att Equmeniakyrka ska uppfattas av Flodaborna?
Förra gången vi träffades ställde vi oss i kyrkans mitt, i församlingens centrum och frågade oss själva… Vad gör dig glad, tacksam och stolt?
Men den frågan försökte vi ”vaska” fram – vilka är vi idag? Alltså, hur uppfattar vi oss själva, vår grund och identitet som bär oss och bär upp det vi gör idag. Nu på onsdag (10/10 ) går vi vidare. Nu ställer vi oss utanför kyrkan, mitt i samhället och tittar på nya kyrkan och framtidens församling som växer fram frågar. Hur uppfattas vi av “vanligt folk” i Floda? Hur vill vi uppfattas?
För så är de ju. Allt vi gör, säger och allt vi inte gör och inte säger, det talar… Det sänder ut signaler och signalerar olika budskap. Detta är givetvis komplext och spännande. Detta ska vi fördjupa i oss på onsdag.
Just nu skrivs en berättelse om en lokal församling som är på väg…
Alla vi, är en del av denna stora berättelse!
Och din berättelse, dina ord och tankar styr var resan kommer att föra oss.
Välkommen på onsdag! Vi ses!