Status kyrkbygget

Förra helgen hade vi församlingshelg där vi tillsammans fick bygga och fixa nere vid vår nya kyrka! Det vi kan konstatera är att vi kom en bra bit på vägen- och vi har fått välkomna många nya armar in i det “vardagliga” arbetet nere i kyrkan!

Vi har tagit ett beslut att förlänga arbetsdagen på lördagar och arbeta så länge vi orkar. Vid klockan 12:00 serveras det lunch i “gamla kyrkan” för de som anmält sig för detta senast torsdagen innan. Du hittar anmälning till lunch här. Anmälan stänger 22:00 på torsdagskvällen. Vill du vara med och laga lunch en lördag  så är du varmt välkommen att höra av dig till Helen Ljung då vi har lite luckor kvar i schemat.

Hur ligger vi till då? Har vi kommit så långt vi ska? Nja- vissa bitar är vi färdiga med och ligger före tidplan- vissa andra bitar släpar lite beroende på att momenten tagit längre tid än vad vi räknat med. Därför vill jag uppmuntra er att ta tid att komma ner och lägga någon timme när möjlighet finns. Känner du att det finns en uppgift du kan göra annan dag än torsdagar och lördagar är du varmt välkommen att höra av dig för att få lås- och larminstruktioner till nya kyrkan.

En bild säger ofta mer än 1000 ord- så här kommer en liten bildkavalkad från hur det ser ut på plats efter denna veckans arbete:

Lameller i taket på kyrksalen är på väg upp och man börjar kunna föreställa sig helheten!
Våra vackra gjutna fönsterbänkar börjar komma på plats!
Kaklet har börjat ta plats i våra kök.
Vi har fått en balkongplattform- än saknas räcken.
Kontoren är i princip färidiga- och det har börjat ramla in lite möbler.
Den vackra väggen i mot Garveriet har fått puts på väl valda ytor och har blivit ännu vackrare.
Raster i församlingssalen är färdigt- och nu börjar även vår entré/lobby att få samma uttryck i taket.
Stora köket nere har fått sina första bänkskivor på plats!