Kommande arbeten och andakter

Nu på torsdag och lördag (13 och 15  juni) är det äntligen dags för det första stora städet nere i kyrkan! Rydlers har lämnat över kyrkan till oss- och nu är det dags att få bort det mesta av byggdammet och få lite trevligare ytor att arbeta på. Tag med dig “oöm dammsugare”, dammtrasor, hinkar och mopp eller annan städutrustning du tror kan vara bra för att städa på golv, väggar, tak och fönster. Välkommen ner till kyrkan från klockan 17:00 på torsdag och klockan 09:00 på lördag för ett städrace!

Nu när vi börjat få lite rutin på sakerna har vi även dragit igång våra andakter. Har du inte möjlighet att vara med och bygga är du varmt välkommen ner på torsdagar klockan 18:00 och lördagar klockan 10:30 för att vara med i en kort andakt och bön.

Vad har då hänt sedan sist?
Arbetena inne i kyrksalen rullar på och det har i ett rasande tempo skruvats ihop över 3o0 “rasterlådor” och nu börjar man få en bild av hur dessa tillsammans kommer att bilda vårt nya fina innertak.

Här är en bild över rastren utlagda inne i församlingssalen som är den ena ytan som kommer att förses med detta rasterverk.