Gud håller ställningarna.

Under slutet av förra veckan restes ställningar återigen vid nya kyrkan för nu är det äntligen dags att montera solceller på taket. På måndag kommer solcellsentreprenören att påbörja första momentet och det är att montera fästen på taket för själva solcellspanelerna. Arbetet med montage och inkoppling av solcellspaneler kommer att pågå under ca 5 veckor.

Besiktningen 27 maj gick som förväntat- ganska bra! Byggentreprenaden som sådan är godkänd- men besiktningsmannen fångade upp ett flertal punkter som Rydlers behöver åtgärda innan vi tar över. En grov gissning är att de punkterna kommer ta ca 3 veckor att åtgärda.

De arbeten som vi har igång rullar på som tåget och känslan är att de som är där och jobbar tycker att det är roligt och att det ger mer än bara flisor i händerna. Högarna med material minskar successivt och färdigställda raster och paneler ökar och ökar.

Ett ypperligt tillfälle för Dig som vill vara med och arbeta på plats är nu torsdag 6 juni. Då kör vi igång som en “lördagstid”- det vill säga klockan 09:00. Välkommen ner till Garverietvägen och var med! Vill du gärna vara med men skulle behöva hjälp med barnpassning- kontakta oss på egetarbete@equmeniakyrkanfloda.se så ska vi försöka lösa detta.