Nyheter från kyrkbygget

Den 9 maj smygstartade vi igång med de arbeten som vi ska göra tillsammans nere i nya kyrkan med en bön- och lovsångsstund och fick sedan sätta igång med att bära material och förbereda inför kommande arbeten.

Samling 9 maj när vi fick ta över kyrksalen

Än så länge har vi bara tillgång till kyrksalen- men från och med 1 juni kommer vi att få ta över kyrkan i sin helhet från Rydlers bygg och kan sätta igång med våra arbeten på alla fronter.

Även om det bara är ett par veckor sedan vi körde igång så har det redan hunnit hända lite saker inne i kyrksalen. Nedan på bilderna så ser ni panelen som växer fram på väggarna. Fint va?

För att möjliggöra goa stunder i bön och lovsång tillsammans under bygget har det även tagits in ett piano i kyrksalen!

Vi hoppas att ni, lika mycket som vi, ser fram mot att få arbeta tillsammans och bygga församling mellan spikar, bönestunder och fikapauser!