Äntligen är sommaren här

I år har sommaren tjuvstartat… men snart börjar sommarlov, semester och sommartider på riktigt. Jag önskar er alla lata dagar av sol, bad, avkoppling, fördjupning och många, långa samtal med grannar och vänner!

Men Guds verk tar inte semester och vi ber att Guds rike ska få fortsätta att växa i Floda med omnejd under sommaren. Låt mig kort nämna några saker som händer i sommar:

För första gången har vi valt att anställa tre ”sommar-ungdomsledare”, Ella Lundgren, Daniel Knutsson och Viktor Standar. De kommer växelvis att finnas på plats under hela sommaren och ordna Fredax, gemenskap och bad för alla ungdomar som är hemma.

Även Skallsjöskogar laddar för en intensiv sommar. Varje torsdag och söndag, hela sommaren, kommer det att vara full fart i Missionshuset! Sommarens aktiviteter ”kröns” och avslutas med en stor fest, den 18-19 augusti då vi firar att Skallsjöskogar fyller 100 år. Att detta sammanfaller med byggstarten av nya kyrkan i Floda är både stort och lite märkligt. Välkommen att vara med på denna 2-dagars fest!

Veckan efter, 25 augusti, åker hela församlingen (jag hoppas verkligen att vi blir SÅ många..) till Storstrand på en församlingsdag. Mer info och anmälan finns på hemsida och i kyrkan. Anmälan omgående!

Till sist, kyrkbygget pågår nu för fullt. Går allt enligt planerna så kommer grunden gjutas innan sommarn. Be gärna för detta! Men glöm inte att ge pengar till denna enorma satsning i tro. Alla små och stora bidrag behövs och mottages med stor tacksamhet.

Men önskan om en välsignad sommar!
David Norén