Corona information, uppdatering 14 mars

Equmeniakyrkan Floda anpassar sin verksamhet efter myndigheternas rekommendationer som rör Corona-viruset. Som en konsekvens av detta påverkas delar av vår verksamhet. Så långt det är möjligt vill vi att verksamheterna och miljöerna fortsätter att vara öppna, trygga och tillgängliga.

Våra äldre är dock en riskgrupp och i linje med Lerums kommuns beslut att stänga öppna träffpunkter för äldre stänger också Equmeniakyrkan Floda öppna träffpunkter där målgruppen är äldre personer vilket berör Ljuspunkts verksamhet.

Floda Second Hand har också med omtanke om kunder och personal beslutat sig för att stänga tillsvidare. De hoppas att snart kunna hälsa alla välkomna tillbaka.

Vi tror att det finns något bra i att samlas till gudstjänst och be för situationen som råder. Detta är den bedömning som görs just nu att vi kan fira gudstjänst men för att minska risken för smittspridning har vi beslutat att inte servera kyrkkaffe efter gudstjänsten.