Information Corona

Då det just nu pågår mycket information runt Corona vill vi gärna informera er hur vi tänker och handlar i frågan. Vi tar kontinuerligt del av den information som ges av Folkhälsomyndigheten och Equmeniakyrkan på nationell nivå, och vår verksamhet kommer huvudsakligen att följa de rekommendationer som ges där.

Gudstjänster och andra samlingar
Då våra samlingar vanligen hamnar väl under den begränsning på 500 besökare vid offentliga sammankomster som regeringen beslutat om idag, kommer vi tillsvidare kunna fortsätta fira gudstjänst och genomföra våra andra planerade samlingar. Dock med en ökad medvetenhet om det nödvändiga i att kontinuerligt arbeta med att minimera riskerna för spridning.
Men – då Folkhälsomyndigheten ser tecken på samhällsspridning i bl.a. Västra Götalands-regionen och har höjt risknivån för samhällsspridning till ”mycket hög” uppmanas alla med symptom på luftvägsinfektion, även lindriga, att avstå sociala kontakter som riskerar att sprida smitta. Det betyder att vi vädjar att var och en med symptom, även milda, håller sig hemma och avstår att närvara vid samlingar tillsvidare.
Hälsning vid dörren
Du kan alltid räkna med ett varmt mottagande i Equmeniakyrkan Floda men under rådande omständigheter kan det hända att handskakningen i dörren uteblir och ersätts av några vänliga ord. Allt av omsorg för dem som befinner sig i någon riskgrupp för allvarlig sjukdom i händelse av smitta.
Mer Information
Då förhållandena kan ändras snabbt hänvisar vi ändå till www.krisinformation.se för den senaste informationen. Vi skickar ut information via mail om något ändras.
Har du frågor gällande våra olika verksamheter tar du kontakt med våra pastorer eller styrelsemedlemmar
Med vänliga hälsningar
Pastorerna och Styrelsen