Anmälan till bokcirkel – Vara lärljunge

Bokcirkel om att ”Vara Lärjunge”.

Under hösten och vintern är det dags för bokcirkel igen. Denna gång läser vi – ”Att vara lärjunge” – av f.d. ärkebiskop i anglikanska kyrkan Rowan Williams.

Vi kommer träffas fyra gånger och ta oss an ett kapitel varje gång – Tro, hopp och kärlek, Förlåtelse, Sociala handlingar och Ett liv i Anden (med ca 25 sidor per kapitel). Under cirklarna för vi fria samtal kring olika frågeställningar som har uppkommit under läsningen. Samtalen är avslappnade och har man inte hunnit läsa aktuellt kapitel går det väldigt bra att komma och delta ändå 😊!

Anmälan görs till john@equmeniakyrkanfloda.se senast den 2e oktober 2023. När vi fått in anmälningar beställer vi böckerna som gruppbeställning. Deltagande är gratis och kyrkan bjuder på kaffe. Det utgår dock självkostnadspris för boken. Priset är 135 kr.

Planerade datum för bokcirkeln är tisdagarna 24e oktober, 5e december, 16e jan och 20e feb kl. 18.30.

Varmt välkomna!

/John Kvarnero