Bok-konsert med Michael Jeff Johnson

2021-10-20T21:00:00+02:00
Var:
Equmeniakyrkan Floda

Välkommen till bok-konsert “Tecken på liv – längtan efter en sång som aldrig tystnar” med Michael Jeff Johnsson.

Fri entré

TECKEN PÅ LIV – längtan efter en sång som aldrig tystnar

Om bok-konserten:

En kväll om att lyssna till den stora sången som sjungs över våra liv. Michael gör nedslag i sin bok genom såväl tal som sång. Kvällen ger också utrymme för samtal kring sången- och musikens plats i våra kyrkor och församlingar.

Om boken “Tecken på liv”:

Vad är en sång? Musikern, låtskrivaren och artisten Michael Jeff Johnson har hela sitt liv ägnat sitt sångskrivande åt att upptäcka ”sången i sången”. Det är en ton som inte kan skapas, en ton som finns djupt nedlagd i varje människa. I TECKEN PÅ LIV utforskar han denna sång som aldrig ska tystna. Det är en personligt berättad bok, ofta med utgångspunkt från hans egna sångtexter. Samtidigt vill boken locka fram läsarens egna reflektioner och bjuda in till samtal.

“Det hinner inte gå många rader innan jag inser att jag är fast i ett bokslukande som får mig att vilja sträckläsa hela boken direkt. Det är en nyfiken och utforskande berättelse, som hela tiden känns personlig. Men det som fångar mig mest är Michaels språk och uttryck….Boken är full av tänkvärda citat, finurligt formulerade meningar och intressanta tankar.”
Mattias Backlund, tidningen Dagen

“Michael Jeff Johnsons nya bok ”Tecken på liv ”är en välskriven bladvändare. Evangeliet förkunnas med värme och en tankens klarhet som gör att hoppet fortplantar sig i bröstet mitt i en tid som är svårtydd och komplex.”
Daniel Röjås, författare och pastor

“Bland leverpastejmackor, frukostflingor och nybryggt kaffe formas och finns ett språk som inte hittas i botten av ett cornflakespaket och en musik som handlar om mer än ”övning ger färdighet”. Orden och tonerna kommer inifrån en tro på Jesus Kristus och den förvandlande kraft som finns i den dagliga vandringen med honom”
Ur förordet av Britta Hermansson

”Att han skriver bra låtar visste jag redan. Att han sjunger så man blir varm om hjärtat visste jag också.Men att hans prosatexter i boken ”Ditt hjärta slår i mig” skulle vara så bra kunde jag inte ana. Michael Jeff Johnson skriver med ett helt eget nedslag. Det är kort, underfundigt och väldigt, väldigt träffsäkert”
Tomas Sjödin, om textboken ”Ditt hjärta slår i mig”

Om Michael:

Sedan 2005 har Michael Jeff Johnson gett ut sju soloalbum och skrivit över hundra sånger som tagits emot av en stor och bred publik. Han är född i småländska Virserum och upptäckte tidigt sin gåva i att spela, sjunga och skriva musik. Numera är han bosatt i Sävedalen utanför Göteborg och reser över landet som artist, föreläsare och låtskrivare och ingår i flera kreativa samarbeten.