Det är Vi som bygger vår församling

Nu börjar vecka 29 lida mot sitt slut och vi kan konstatera att vi hunnit med otroligt mycket! Totalt blev det ungefär 800  mantimmar som bidragit med allt ifrån matlagning, målning, hänga upp undertak, mjukfogning, bygga utrymningstrappa, gjuta fönsterbänkar, montera kök, bygga akustikdiffusorer, bygga fönstersmygar…. ja- listan kan göras lång!
Totalt har det varit ca 50 vuxna och 25 barn på plats under veckan i olika former- vissa medlemmar i församlingen och andra inte. Utöver praktiskt arbete har det fötts goa samtal och många skratt.
Det som varit genomgående under veckan är den otroliga kraft det finns när vi gör saker tillsammans- och att det är VI som faktiskt bygger vår nya kyrka och församling- på riktigt!
Med otrolig ödmjukhet inför det arbetet som redan lagts ner fram till nu ser vi fram mot de arbeten som ligger framför- inte minst på församlingshelgen när vi åter får möjligheten att arbeta tillsammans och bygga församling ännu mer!
Här nedanför kan du kika lite på bilder hur det sett ut vecka 29: