Vecka 29- kom och var med!

Semester? Hemma i Floda och inget att göra? Sugen på att vara med i go gemenskap och samtidigt hjälpa till att färdigställa ny kyrkan?

Denna veckan är vi ett stort gäng på plats måndag-lördag och arbetar 8-17 (eller senare) och det finns plats för ännu fler villiga händer och uppmuntrande samtal och gemenskap. Tillsammans hjälps vi åt med barnpassning, matlagning etc och bygger en gemenskap med varandra i olika arbetsgrupper och över en bit mat.

Under de första två dagarna har vi bland annat kommit en bra bit på vägen med målningen på plan 2, panelen i kyrksalen är i princip färdig, arbeten med utrymningstrappa på framsidan är påbörjade, påbörjat att producera akustikpaneler framme vid scenen, rastren monteras ihop inför kommande upphängning i tak mm. Utöver det så har Novahallen varit öppen för barnen där de kunnat leka av sig, vi har dessutom fått hjälp att pynta glasväggen in mot Garveriet med fina konstverk.

Det finns många uppgifter kvar att göra- Så: TA CHANSEN! Kom ner och till Garverivägen och var med och bygga vår nya kyrka!

Det här vill du inte missa…