Status och sommartider

Här kommer lite information om arbetstillfällen i sommar och lite status på hur vi ligger till nere i nya kyrkan.
Vi börjar med lite status:
Hur ligger vi till egentligen så här 1,5 månad in av våra 5 månader (4 om vi räknar bort semester) som vi har på oss? Panelen i kyrksalen är nästan färdig, rastergruppen har producerat jättemånga lådor och ska nu börja montera ihop dessa och få upp dessa i tak. Målningen utvändigt är i princip helt färdig, kökens stommar är nästan helt på plats och vi har stortstädat hela kyrkan en första gång. Kloka hjärnor funderar på väggen in mot Garveriet och hur den ska hanteras på bästa sätt, scenen är upptejpad på golvet och tankar kring hur den skall byggas är ganska klart. Tankar kring hur akustikåtgärderna i kyrksalens tak ska utföras finns också och ett fantastiskt initiativ gör nu att kyrkan har fri tillgång till en egen lift.
Vi har verkligen gjort en hel del arbeten och planerat och tänkt på utförandet för ännu fler moment-  men vi har en hel del arbeten kvar att göra innan oktober är slut för att få upp allt och magkänslan är att det kommer att bli tajt på slutet.
Sommararbeten
Denna och nästa vecka kommer vi att köra på som vanligt torsdagar och lördagar för att sedan ta en veckas uppehåll innan vi kör på igen med en hel arbetsvecka vecka 29. Sen tar vi lite uppehåll en vecka  och kommer tillbaka med ny kraft i vecka 31.
Vill man arbeta utöver torsdagar och lördagar går detta självklart jättebra- hör bara av er till oss  på egetarbete@equmeniakyrkanfloda.se så får ni instruktioner om nyckel etc.
Vi ses på Garverietvägen!