Grovstäd och kärlek

Kärlek kan ta sig i uttryck i olika former… Nere i bygget av nya kyrkan ser den bland annat ut så här:

I princip samtliga som varit nere i kyrkan fram till dagens datum har sin egen märkta mugg på plats- och som ni kan se är det redan en hel del som varit där och hjälpt till!

I torsdags passerade vi en milstolpe till i bygget- nämligen avklarande av vårt första Egna arbete: bodstädet! Rydlers bodar har nu lämnat platsen och kvar finns bara ett byggstaket, en container och lite material.

Under veckan som gått har det städats så skjortorna stått rakt ut. Första grovstädet är nu avklarat- och vi kommer inom kort att kunna täcka golven och göra oss redo för målningsarbeten invändigt. Det kommer att komma fler tillfällen för att städa kyrkan längre fram- men förhoppningsvis inte lika mycket gipsdamm att ta hand om då.

Målningsarbeten utvändigt är redan i full gång- och ni kan se hur den rätta kulören på den gröna fasaden börjar bli färdig när  ni kommer ner.

Ju mer vi kommer in i arbetet där nere desto mer rutiner får vi igång. Ni är alla hjärtligt välkomna ner på torsdagar klockan 18:00 och lördagar klockan 10:30 när vi bryter arbeten för att samlas i en andakt och bönestund tillsammans. Efter andakten rundar vi av stunden med en kopp kaffe och macka.

Arbeten som står näst på tur är att täcka golv på våning 2 inför kommande målning/panelsättning, färdig montering av köken, sätta ihop rastren och hänga upp dessa i tak, påbörja akustikåtgärder i tak i kyrksalen och även utrymningstrappor från våning 2.

Nu har vi kommit lite närmare målet. Sista oktober 2019 behöver våra arbeten invändigt att vara klara- för då är det dags att börja inreda kyrkan och flytta in saker.