På gång – Välkommen!

Hej Vänner!

Jag hoppas er sommar varit en god tid av vila, påfyllning och glädje! Nu tar vi nya tag…

Jag och min familj mår bra. Vi har haft en härlig sommar. Jag känner mig så förväntansfull, glad och inspirerad inför allt spännande som ligger framför. Samtidigt kan jag också känna vånda inför många stora beslut och händelser som sker nu. Känner mig inte stor och kaxig… men trygg och lugn i att jag/vi är burna i Guds goda händer. Be gärna för mig! Ensam är ingen stark.. inte pastorn i alla fall..

Låt mig nämna några saker som händer närmast:

På lördag och söndag 18-19 augusti firar vi 100-års jubilem av Skallsjöskogars Missionshus! Välkommen till festen! Visst är det både märkligt och uppmuntrande att grunden till den nya kyrkan i Floda står klar precis samtidigt som Skallsjöskogar fyller 100 år. På lördag blir det tårtkalas kl. 17 och en högtidssamling kl. 18.30 med bl.a Bosse Karlsson och grupp av sångare, musikanter. På söndag kl 10.00 kommer sonen, Rickard Lundgren och predikar och berättar om spännande saker som bl.a. händer i Region Väst. Vi kommer också att avtacka VIKTOR STANDAR som varit teamare. Söndax börjar för terminen, så alla barn är SÅ välkomna. Efter Gudstjänsten/fika har vi en liten, efterfest, om lärjungskap med Rickard.

Lördagen efter (25/8) åker vi på Församlingsdag, Storsjöstrand. Mat, gemenskap, samtal, andakt och lek! Detta är och blir en viktigt dag då vi ”bygger” församlingen. Det finns fortfarande möjlighet att anmäla sig, vara med. Klicka bara på länken (senast söndag 19/8) https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScHuIs1ARGf2dTWQvjjBLsN-4f-z4SvJ7Cltt8xNrGMRjDS6g/viewform

Dagen efter, söndag 26 aug har vi Upptakt- och Jubelgudstjänst på den nya betongplattan, Garveriet. Detta känns mycket roligt att vi får börja höstens Gudstjänster där. Detta är och blir en historisk Gudstjänst! Då vi får mötas i stor glädje, lovsjunga Gud och be om välsignelse över bygget, nya kyrkan och platsen. Söndax är givetvis med! Vi kommer också ha en ”offergång” då vi tillsammans samlar in en storgåva till nya kyrkan. Ta med egen fällstol (o gärna några extra om du orkar bära) och fikakorg.

Vi ses! Var välsignad i Jesu namn!

David Norén