Församlingsbygge – Församlingsmöte

Efter gudstjänsten den 17 december möttes vi till församlingsmöte där vi tog beslut om att ha vår årsfest 2018 den 3 mars klockan 16 med efterföljande samkväm.

EvaLotta Bengtsson tackade församlingens anställda för året som gått och det arbete de lagt ner. Ett tack gick också till alla omsorgsgrupper och det arbete de lägger ner i församlingen!

Församlingslägret nästa år kommer att vara på Storsjöstrand Horla den 25 augusti, mer information kommer senare men boka dagen redan nu!

Valberedningen söker efter en ny kassör för församlingen, om någon kan tänka sig att ta detta viktiga uppdrag hör av er till valberedningen.

Hans Sandqvist gav lite information om bygget och var vi är just nu

• Detaljplan på vår nuvarande tomt är överklagad. Roland Bengtsson har träffat mark och miljödomstolen och representerade församlingen. På tisdag den 19/12 publiceras domen, ha gärna med detta i tankar och förböner.
  • I januari månad bedöms det att det är klart med nya köpare av befintlig kyrktomt.
  • 4 mars beräknas första spadtaget tas på nya tomten. Fackeltåg, spadar och glädje!
  • Saneringsansökan för kyrktomten är inlämnad. Förhoppningen är att saneringen ska kunna startas i januari.
  • Mellan 10-17 januari kommer granskningshandlingarna gällande bygget att ligga i kyrkan, så att alla som är intresserade kan titta på dessa.
  • Våren 2019 beräknas nya kyrkan vara färdig och inflyttning under hösten 2019.

Josefine Edstrand berättar om arbetet gällande frivilligt arbete, från den arbetsgrupp som hon är med i.

• I denna arbetsgrupp är nedan personer med: John Bernsten, Daniel Ånskog, Josefine Edstrand, Christina Einald, Helen Ljung, Efraim Ljung, Jonas Boman.
  • Inhägnad runt arbetsplatsen vid nya kyrkan ska sättas i mellandagarna. Listor finns där man kan skriva upp sig för att hjälpa till med detta. Daniel Ånskog och Jonas Boman är ansvariga för detta.
  • Christina Einald kommer ordna en bönevandring på nya tomten. Man kan även skriva upp sig på listan för att vara med.
  • Städa byggbodar behöver också göras. Städning onsdagar och lördagar. Städteam med två i varje grupp behöver tillsättas. Förhoppningsvis 6-7 grupper. Helen Ljung är ansvarig för detta. Vid frågor, prata gärna med Helen.
  • Denna arbetsledargrupp återkommer inom kort med mer information.