Markusåret – steg två

Hej Vänner!

Förra söndagen var en verklig högtid! En full kyrka, nästan ända ner till Cafét. Många många barn på Söndax. Förbön för unga människor som ger sig hän åt lokal och internationell mission.

Tillsammans startade vi Markusåret och läste de starka orden från Markus 1:1 gemensamt. “Här börjar glädjebudet om Jesus Kristus Guds son”

Men vad händer sen? Nu på söndag är rubriken, Jesus kallas och kallar.. Läs gärna Markus 1:2-20 och 2:13-14. Vi kommer att komma in på ledarskap, vision, värdegrund och mening.

Någon skrev nyligen i en analys om nutidsmänniskan:
– De har mycket att leva av – men lite att leva för… Och jag tänker – hur kan församlingen få skapa en mening som håller för människor att leva och dö för? Hur uppstår en gemenskap – där människor känner – denna församling kan jag full ut “stå för”, identifiera mig med?

Stort och spännande!

Välkommen på söndag kl. 11.00