Inte avsked – utan avstamp

Hej kära församlingen!
Nu är det intensiva dagar! Allt ska ju som bekant hända i maj. Rolig, härligt, spännande och ibland lite jobbigt…
Nu till helgen är det konfirmation. Be gärna att det ska få bli en stark och viktig högtid! På lördag, är det stor konfirmationshögtid i Nova hallen kl. 11.00. Vi hoppas att alla anhöriga får plats så att vi slipper dela upp gruppen i flera avslutningar.

Men på söndag kl. 11.00 har vi en ”vanlig” Gudstjänst i kyrkan där konfirmander också är med (utan alla anhöriga). Då får vi som församling möjlighet att be för konfirmanderna, välsigna dem och lyckoönska dem. Vi vill inte kalla det för avslutning – utan hoppas mer på ett gott avstamp inför framtiden! Det vore jätteroligt om hela församlingen, många, ville vara med och sluta upp omkring dem på söndag. Är du förebedjare för någon specifik konfirmand, uppmuntrar vi dig också att komma fram på söndag. Så här har vi inte gjort förut men vi hoppas det ska få bli en verklig fest på söndag!

Observera också att vi på lördagskväll kl. 19.00 har lånat ut kyrkan till en spännande konsert. Unite Project med Isak Rizell och ensamkommande killar och svenskar som spelar tillsammans och berättar om sina liv. Det kommer bli starkt!

Välkommen!

Var välsignad! Och glöm inte att njuta och tacka Gud NU när nya blomstertider är under ankomst!