Arbetet med nya kyrkan går framåt

Kära församling

Nu har vi haft den första workshoppen om kyrkans yttre gestaltning. Vi fick se ett antal förslag från Johan Brandström som de som var på workshoppen kände var mycket fina och utstrålade öppenhet, närhet till naturen och var tidlösa. För de som är intresserade kan ni se Johans inspirations bilder här. Har ni frågor till Johan får ni gärna ta tag i honom efter en gudstjänst och ställa dem.

Planen för kyrkbygget framåt ser ut som följande

Workshop 4/5 kl 19:00: Inre gestaltning (men ej möbler)

Församlingsmöte 14 maj Presentation om kyrkans gestaltning Beslut att gå vidare till bygglov.

Församlingsmöte september Systemhandlingen klar och en mer precis kalkyl Beslut att starta fas 2 enligt tidplan och en skarp beställning av entreprenör, detta är det sista beslutet innan byggstart. Eventuellt måste vi skjuta beslutet beroende vad som hänt med fastighetsbildning, sanering och detaljplan kyrktomten.

Vi ser fram emot att se er på dessa samlingar!

Styrgruppen för nya kyrkan genom
Maria van der Ploeg