Alpha

alphaVi har haft en mycket spännande och uppmuntrande Alpha höst! Vi brukar ha en samtalsgrupp per termin/kurs men i höst fick inte alla Alpha deltagare plats – därför fick vi skapa två samtalsgrupper. Det är sådan förmån och glädje att få möta dessa människor, vecka efter vecka. Se hur deras längtan och förväntan på Gud växer och gör skillnad i deras liv. Därför hoppas vi redan nu att nya människor ska få uppleva glädjen, gemenskapen i en ny kurs under våren.

Vi startar därför en ny Alphakurs ny Alphakurs den 26 jan kl.18.30 – 21.00 i kyrkan. Redan den 8 dec kl.18.30 har vi en Alphamid Alphamid Alphamiddag. Det är öppen prova-på-kväll. Där får du uppleva atmosfären, äta gott, träffa nya och gamla deltagare.

Tveka inte att anmäla dig men tveka framförallt inte att bjuda med någon av dina vänner. Att få följa vuxna människor som stegvis närmar sig och upptäcker mer av kristen tron är ett stort äventyr och ger så mycket glädje. Har du frågor eller vill du veta mer? Vill du vara med i gruppen eller laga mat?

Hör av dig till David Norén!